Stilul conservator
Stil traditional, intalnit la firmele de avocatura si parfumuri. Consta in simplul nume al firmei, scris cu un font distinct, eventual cateva linii in plus. Induce ideea de puternic si profesional.
Stilul abstract
Presupune un desen artistic, care face ca obiectul sa fie interpretat in mai multe moduri la nivel intelectual. Desemneaza ideea de creativitate si inteligenta.
Stilul "desenat de mana"
Este un stil care desemneaza o firma cu multa istorie in spate. Este util in a induce ideea de traditie sau naturalism.
Stilul "desen animat"
Desi pare copilaresc la prima vedere, cu caractere ce par animate, cu culorii vii si "happy look", stilul este foarte util pentru a induce ideea de fericire si lipsa de griji.
Stilul "new age"
Cel mai nou stil de logo, in care textul si imaginea sugereaza dinamismul si impactul. Induce ideea de tehnologie si viitor.
IDENTITATE CORPORATIVA
Logo-ul este imaginea care reprezinta compania sau produsele si serviciile sale. Are functia de a crea o imagine distincta si usor de retinut in mintea potentialilor clienti ai firmei. Un logo bine realizat capteaza privirea, il face pe observator curios, ii distrage atentia subliminal chiar pentru o clipa de la multitudinea de stimuli vizuali care invadeaza retina si creaza un contur al companiei in minte. Desi multe desene bine realizate pot avea acelasi impact, din considerente de uzabilitate, un logo are in plus urmatoarele caracteristici:
  • Este o forma, un desen vectorial (bazat pe functii matematice) si nu o imagine ("bitmap", harta de biti)
  • Trebuie sa fie la fel de expresiv in varianta color ca si in varianta alb-negru si/sau cu gradientii derivati din alb si negru
  • Trebuie sa aiba aceeasi rezolutie indiferent de marime
  • Trebuie conceput initial in varianta CYMK (pentru imprimare) si apoi prelucrat pentru web

Pentru varianta web, logo-ul se poate colora in limita celor 216 culori disponibile pentru majoritatea browser-elor si si se pot concepe variante 3D si/sau variante animate.
Desi logo-ul este esenta identitatii corporative, exista mai multe elemente care "poarta" aceasta emblema. Din categoria celor tiparite, tip birotica ("stationery"), exista:
  • Hartia cu antet ("letterhead"), suportul documentelor care emana de la firma
  • Plicul cu sigla firmei
  • Cartea de vizita ("business card")
  • Mapa ("folder"), suportul fizic al documentelor
  • Eticheta aplicabila pe diverse obiecte
Toate aceste elemente, impreuna cu altele care tin fie de formatul tiparit (cataloagele), fie de medii electronice (site-ul web, banner-ele, newsletter-ele si CD-ul de prezentare) contureaza o buna strategie de promovare a firmei.
CromArt © 2005 Toate drepturile rezervate